Zapowiedzi referatów:
autor | tytuł |
mgr Magdalena Czarnecka,Uniwersytet Warszawski | Przygoda tworząca communitas – przykład kursu przewodników beskidzkich (Studencki Klub Górski w Warszawie) |
Marcin Gołąb,Uniwersytet Warszawski | Przeciwko czy na przeciw przygodzie? Koncepcja tradycyjnego placu zabaw dla dzieci – źródła, ewolucja i działanie |
mgr Krzysztof J. Kwiatkowski | Survival – przygoda sensu |
mgr Agnieszka Leśny,Uniwersytet Warszawski | “Szkoła pod Żaglami” – polski projekt adventure education |
Dr hab. E.Kujawska-Lis, dr A.Lis-Kujawski,Uniwersytet Warmińsko – Mazurski | Czy przygoda może być lecznicza? Wpływ uczestnictwa w programie „Słońce i przygoda” na funkcjonowanie dzieci po leczeniu choroby nowotworowej. |
Ppłk rez. mgr inż Maciej Ostrowski,Fundacja im. Tadeusza Łopuszańskiego w Rydzynie | Edukacja przygodą i przyrodą w Eksperymentalnej Szkole RydzyńskiejGimnazjum i Liceum im. Książąt Sułkowskich 1928-1939 |
dr Ewa Palamer-Kabacińska,Uniwersytet Warszawski | Edukacja przygodą a harcerstwo – (nie) znane i (czy) zapomniane? |
mgr Iwona Pawelec,AWF Wrocław | Program „Szkoła Przetrwania i Przygody S.A.S.” jako przykład wychowania plenerowego. |
mgr Przemysław Płoskonka,AWF Warszawa | Surwiwal – forma aktywności turystyczno-rekreacyjnej i narzędzie edukacji przygodą – synteza zjawiska |
mgr Elżbieta Potempska,Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapeutyczny nr 1 “SOS”w Warszawie | Metody pracy z trudna młodzieżą: socjoterapia a pedagogika przygody. |
mgr Teresa Skrzypczyk,AWF Wrocław | Programy Polskiego Towarzystwa Turystyczno – Krajoznawczego jako propozycja edukacji przez przygodę dzieci i młodzieży |
dr Wacław Sonelski,AWF Katowice | Przeżycie przygody. Jego struktura i zasady programowania. |
mgr Artur Bosek, dr Maria Lipko,AWF Warszawa | Miejsce outdoor education w teorii wychowania fizycznego |
inż. Wojciech J. Borzyszkowski, mgr Sandra Wajchman,Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu | Rola edukacji przyrodniczo-leśnej w kształtowaniu postaw proekologicznych społeczeństwa |
Mgr inż. Julia Dobrzańska i Mgr inż. Piotr Zwierzchowski,Muzeum Pałac w Wilanowie | W poszukiwaniu wydry, geofitów i dobroczynków…, czyli o edukacji przez odkrywanie w Muzeum Pałacu w Wilanowie |
mgr Dorota Dziedziewicz, mgr Aleksandra Gajda,Akademia Pedagogiki Specjalnej | Przygoda z Kompasem Kreatywności – skuteczny program nauczania twórczości i rozwijania kompetencji międzykulturowych |
mgr Karol Kołbyk,Uniwersytet Warszawski | Jeśli nie do Egiptu to dokąd? – od biwaków za miastem do placówki wsparcia dziennego o profilu surwiwalowym na przykładzie działań grupy pedagogów ulicy Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej i Fundacji <Światło-Życie> |
dr Mariola Nowakowska, dr Marek Czyż,AWF Kraków | Zdobywamy „Koronę Gór Polski”.Projekt autorskiego programu nauczania wychowania fizycznego w ramach dwóch obowiązkowych godzin zajęć fakultatywnych |
dr Justyna Modrzejewska,GWSP Gliwicemgr Jolanta Walaszek-Latacz, Uniwersytet Śląski WPiP | Wychowawcza rola animatora czasu wolnego dzieci w obszarze współczesnej turystyki dziecięcej. |
dr Alicja Komorowska-Zielony,Uniwersytet Gdański | Doświadczenia i obserwacje przyrodnicze w klasach 1-3 szkoły podstawowej jako szansa odpowiedzi na pytania dlaczego? |
dr Maciej Słomczyński, Joanna Szymańska,Uniwersytet Warszawski | Enigame – projekt systemu gier miejskich wykorzystujących technologie mobilne |
Mgr Barbara Domaradzka,Centrum Nauki Kopernik | Powiedz mi, a zapomnę; pokaż mi, a zapamiętam; zaangażuj mnie, a zrozumiem. Edukacyjne eksperymenty na przykładzie działań w Centrum Nauki Kopernik |
Zapowiedzi posterów:
autor | tytuł |
Hanna Prószyńska-Bordas,AWF Warszawa | Wykorzystanie legend w turystyce dziecięcej i młodzieżowej na przykładzie Łysogór |
Marta Walewska,Muzeum Pałac w Wilanowie | „Bawmy się!” – edukacja muzealna bez barier |
mgr Piotr Wróbel,Centrum Nauki Kopernik | Referat będzie prezentacją projektu – „Warsztaty Familijne”, który realizowany jest przez Centrum Nauki Kopernik. |
mgr Marcin Wysmułek,Uniwersytet Warszawski | Przygoda w procesie coachingowym |
mgr Michał Sadowski,AWF Warszawa | Znaczenie autorskich ćwiczeń w nauczaniu i uczeniu się snowboardu |
dr Katarzyna Dzioban,AWF Warszawa | Edukacja przyrodnicza w Kampinoskim Parku Narodowym |
dr Joanna Piotrowska, mgr Anna Leś,AWF Warszawa | 12-tygodniowy program Nordic Walking – ocena skuteczności |